מבצעים על מאות ספרים כעת באזור המבצעים. הזמנות שיתקבלו מיום חמישי 18.4 יטופלו ויישלחו אחרי חול המועד פסח. אנו מאחלים לכל לקוחותינו חג שמח!
>האדישים
מידע נוסף
שנה:
2003
דאנאקוד:
45-001424
ISBN:
9654074257
עמודים:
280
שפה:
משקל:
340 גר'
כריכה:
כריכה רכה

האדישים

בעריכת:
תרגום:
תקציר

האדישים הוא וריאציה קיצונית של "המשולש הרומנטי", ההופך ברומן זה לפריזמה מרובת פאות. מערכת יחסים סבוכה של תשוקה, שנאה ובוז קושרת בין חמשת גיבוריו. לאו היה פעם מאהב של ליזה; עכשיו הוא מאהב של ידידתה מריה גרציה וגם זומם להשתלט על רכושה ולכבוש את בתה קארלה; מיקלה, אחיה של קארלה, השונא את לאו בגלל מזימות ההשתלטות שלו (ובגלל יחסיו עם אמו), מפלרטט מתוך עייפות עם ליזה; אותה ליזה שלאו מנסה לפתות מחדש כאשר אינו מצליח לשים יד על קארלה הצעירה.

לעינינו נחשפת דרמת תשוקות בורגניות בגרסה פרועה וכמעט קרנבלית, והפלא הגדול הוא שמורביה מצליח לשלוט שליטה גמורה בכל הזימה העסיסית - ואפשר לומר הוולגרית - ולהפוך את הקרנבל לטקס התוודות טרגי וחמור סבר. האדישים הוא בראש וראשונה וידויה של חברה שלמה, דיוקן מוסרי אכזרי של הבורגנות האיטלקית הגבוהה בראשית המאה העשרים, על הליכותיה הנלוזות, ערכיה המפוקפקים ודבקותה האווילית והעיקשת בדעות קדומות.

זהו הרומן הראשון של מורביה (1907-1990), אחד הסופרים האיטלקים הגדולים במאה העשרים. יצירותיו "אגוסטינו" ו"אי ציות" יצאו לאור גם הן בהוצאת כרמל.