מבצע חורף - הנחות על מבחר ספרים, כעת באזור המבצעים.
>הנזיר השחור וסיפורים אחרים
מידע נוסף
שנה:
2005
דאנאקוד:
45-001695
ISBN:
9654076896
עמודים:
296
שפה:
משקל:
360 גר'
כריכה:
כריכה רכה

הנזיר השחור וסיפורים אחרים

בעריכת:
תרגום:
תקציר
"לפני אלף שנים נזיר אחד לבוש שחורים הלך במדבר, אי-שם בסוריה או בחצי-האי ערב [...] כמה מילין מהמקום שבו הלך ראו דייגים נזיר שחור אחר, שנע לאט על פני חלקת אגם. הנזיר השני הזה היה חזיון תעתועים".

אגדה זו היא הגרעין שסביבו נרקמת העלילה המשונה, טורדת המנוחה, של הנזיר השחור. אנדריי ואסיליץ' קוברין, המגיסטר רואה החזיונות, הוא הראשון מבין שורת דמויות חמקמקות, המאכלסות את הקובץ שלפניכם. רופא ענוותן שנבגד על ידי אשתו חובבת-הבוהמה; סטודנט למשפטים שמתחלחל לנוכח ההמוניות של רובע הזונות במוסקבה; מהפכן שמתחזה לשָׁרָת בביתו של פקיד פטרבורגי, ונכבש בקסמי המאהבת של אדוניו; מנהל בית חולים, חלש אופי, שמוצא לו בן-שיח יחיד בדמותו של חולה רוח החוסה תחת השגחתו – באמצעות הטיפוסים הללו ואחרים מכוון אנטון צ'כוב זרקור אל רגעי השיא והשפל של הקיום האנושי. הם חוברים כאן יחדיו בתרגום חדש (ובכמה מקרים, ראשון) לאחדות מפסגות יצירתו של הפרוזאיקון הגדול.

לקובץ נלווית אחרית דבר מאת המסאית זוכת הפרסים מאיה קגנסקיה. דרך ניתוח רב-השראה של סיפור אחד, מציעה המחברת קריאה מקורית ומאתגרת ביצירתו של צ'כוב בכללותה, תוך הארת מוטיבים האופייניים לכתיבתו ושזירתם בפרטים מחייו ומחיי האינטליגנציה הרוסית בשלהי המאה ה-19 וראשית המאה ה-20.