מבצעים על מאות ספרים כעת באזור המבצעים. הזמנות שיתקבלו מיום חמישי 18.4 יטופלו ויישלחו אחרי חול המועד פסח. אנו מאחלים לכל לקוחותינו חג שמח!
מבצע אביב
>התנהגות מוטורית
מידע נוסף
מו"ל:
שנה:
2004
דאנאקוד:
45-221014
ISBN:
965-493-180-X
עמודים:
334
שפה:
משקל:
750 גר'
כריכה:
כריכה קשה

התנהגות מוטורית

היבטים פסיכולוגיים וסוציולוגיים

בעריכת:
תקציר

הספר הוא פרי מחקריהם של חוקרים ישראלים בתחומי הלמידה המוטורית, הפסיכולוגיה של הספורט והמאמץ הגופני והסוציולוגיה של הספורט. שלושה תחומי דעת אלו מספקים מידע על התנהגותו המוטורית של האדם, לאו דווקא באירועי ספורט ולאו דווקא ספורטאים מיומנים ומומחים אלא ההתנהגות הנצפית במסגרות של פעילות גופנית מבוקרת יותר המשמשת ללמידת מיומנויות מוטוריות, לטיפוח כשרים תנועתיים יום-יומיים ולשיקום תנועתי.
הספר מציג מחקרים שבחנו את מערכת היחסים המורכבת בין העיסוק העממי והספורטיבי בפעילות גופנית לבין היבטים התנהגותיים, קוגניטיביים, רגשיים וחברתיים של בני גילים שונים, ספורטאים ולא-ספורטאים, בריאים ובעלי לקויות. ההנחה שעמדה בבסיס מחקרים אלו היא שהאדם הפעיל גופנית הוא בעל חשיבה טובה יותר, קשב רב יותר לסביבה ויכולת חברות טובה יותר. ההתנסות בפעילות גופנית מגבירה את יעילותה של תפיסת הסובב, את מהירותה ודיוקה של קבלת ההחלטות ואת מהירותה של התגובה למתרחש.
עשרת הפרקים הכלולים בספר יעשירו את ידיעותיהם של החוקרים, המורים והסטודנטים על התנהגותו המוטורית של האדם. בצד מידע בסיסי על גישות מתודולוגיות ופילוסופיות של המחקר בתחום דעת זה ימצא הקורא מידע גם בנושאים ייחודיים, כגון היבטים קוגניטיביים של מוכנות ללמידה ולביצוע והיבטים חברתיים בספורט - ומתברר שלהתנהגותו המוטורית של האדם, כמו להתנהגותו הקוגניטיבית, החברתית, הרגשית והמוסרית, יש פנים רבים.

ביקורות ועוד

"ספרות ספורטיבית", מאת: אלי שטרן, יוני 2007
הכל בראש (וברגל, וביד)
ספר מקצועי ומהוקצע, שיסייע בעיקר למדריכים, מורים ואנשי מקצוע בכל ענפי הספורט. גם כאלו שרוצים להרחיב לעצמם את הידע בכל הקשור לתחומי הלמידה המוטורית, הפסיכולוגיה של הספורט והמאמץ הגופני והסוציולוגיה של הספורט. רוני לידור ערך את הספר, שמקבץ אליו מספר מחקרים שסובבים בנושאים כגון: אסטרטגיית למידה בתחום המוטורי, רציונאליות בספורט, היבטים קוגנטיביים בהכנה מנטאלית וחרדה וביטחון עצמי והשפעתם על הביצוע הספורטיבי. כמו שאמרנו, ספר רציני לאנשים שרוצים להבין למה דיוויד בקהאם מסוגל להשחיל עשרות כדורים חופשיים לחיבורים בדיוק מדהים, למה רונאלדו ורונלדיניו לא הצליחו להציג יכולת גבוהה במונדיאלים ולמה שחיינים נכנסים לסוג של מדיטציה רגע לפני שהם קופצים לבריכה.


רשת ב, "הערכת מצב", 28 ביוני 2004
מגיש: מנחם פרידמן/פרופ' גיא בכור
ספר חדש מנחם פרידמן: בפינה ספר חדש יציג הד"ר רוני לידור את הספר התנהגות מוטורית – היבטים פסיכולוגיים וסוציולוגיים – הוצאת מאגנס. הספר מתאים ללא ספר לאולימפיאדה, לאולימפיאדה הממשמשת ובאה וליורו 2004 – חגיגת הכדורגל המתקיימת בימים אלה. ד"ר רוני לידור: הספר התנהגות מוטורית – היבטים פסיכולוגיים וסוציולוגיים שיצא לאור בהוצאת מאגנס לפני כמה חודשים עוסק כשמו בהיבטים פסיכולוגיים וסוציולוגיים של פעילות גופנית, ספורט ופעילות עממית. הספר הוא למעשה אסופת פרקים של מיטב החוקרים הישראלים בתחומים שעוסקים בפסיכולוגיה של הספורט וסוציולוגיה של הספורט, כמובן ספורט ופעילות גופנית. הפרקים השונים מציגים ממצאי מחקרים בנושאים שונים כמו גם סקירות ספרותיות על הנושאים שהספר עוסק. בספר עצמו יש ארבעה חלקים. החלק הראשון הוא מציג אבני יסוד במדעי ההתנהגות המוטורית, מעט סקירה לגבי שיטות המחקר והמתודולוגיה המחקרית בתחום. החלק השני עוסק בהיבטים חשיבתיים של מוכנות ללמידה ולביצוע, הוא עוסק באסטרטגיות למידה, במשוב ביולוגי ובקשב, חרדה וביטחון עצמי בספורט. החלק השלישי עוסק בהיבטים חברתיים של הספורט ובעיקר בתהליכים של חברות או הקשר בין מעמד וסטטוס לבין הישגים בספורט והחלק הרביעי הוא חלק שלמעשה מסכם את הספר ועוסק בפורמט הפעילות הגופנית לתפקודים, שוב חשיבתיים וחברתיים והוא עוסק הן באוכלוסיה המבוגרת, הקשישה והן באוכלוסיה שהיא בעלת מוגבלות גופנית.