מבצע חורף - הנחות על מבחר ספרים, כעת באזור המבצעים.
>לבדה היא אורגת
מידע נוסף
שנה:
2006
דאנאקוד:
45-001643
ISBN:
9654076306
עמודים:
230
שפה:
משקל:
340 גר'
כריכה:
כריכה רכה

לבדה היא אורגת

קריאה ביצירת נורית זרחי

תקציר

אֲבָל בִּקְצֵה הָעֵשֶׂב,
בִּקְצֵה הָאֹפֶק הַשָּׁבוּר יוֹשֶׁבֶת עַכְבִישָׁה
שְׁמָהּ הוּא יַלְדוּת.
יוֹשֶׁבֶת בִּקְצֵה הָעֵשֶׂב וְזוֹמֶמֶת עָלַיִ ? חוּט מוּל חוּט.
[...] לְבַדָּהּ הִיא אוֹרֶגֶת עָלֵינוּ
מתוך: נורית זרחי, מלון היפנודרום, 1998, עמ' 23

זוהי המונוגרפיה הראשונה העוסקת ביצירותיה ובעולמה של נורית זרחי כיוצרת, אף כי ספר שיריה הראשון, יָרֹק יָרֹק, ראה אור בשנת 1966. מאז התפרסמו יותר מ-80 ספרים מפרי עטה, לילדים, למתבגרים ולמבוגרים, ועליהם זכתה בפרסים רבים. הספר עוקב אחר התפתחותה כמשוררת וכסופרת לילדים ולמבוגרים, מתוך התבוננות בתחומי הפעילות הספרותית שלה ובמאפייני כתיבתה.

הספר עוסק בשאלות כמו: מי הם נמעניה של זרחי? מה ייחוד כתיבתה של זרחי לילדים לעומת כתיבתה למבוגרים? האם אלה שתי מערכות ספרותיות נפרדות? מה הם הנושאים המרכזיים ביצירתה? מה הזיקה בין יצירתה לבין הביוגרפיה שלה, למשל, המקום שממלאות בכתיבתה הילדות וחוויית מות אביה? מה הם המאפיינים הפואטיים של כתיבתה? במה מתייחדת שפתה השירית? מה פשר הפנייה של זרחי לפנטזיה, להומור ולגרוטסקה? במה מתייחדת כתיבתה כאישה-יוצרת וכאם? ועוד.

המתודה העיקרית שבה כתוב הספר היא קריאה אינטרטקסטואלית. הקריאה נעשית מתוך הארת הזיקות שבין כתיבתה למבוגרים לכתיבתה לילדים, וכן מתוך חשיפת הקשרים שבין יצירות זרחי לעולם תרבותי רחב: המקרא, המיתולוגיה היוונית, ספרות עברית ועולמית, ספרות קלסית ופופולרית, קולנוע, טלוויזיה, ציור, איור ועוד. התבוננות זו ממחישה את הגבולות הרופפים בין מערכות ספרות למיניהן, ומאפשרת לקרוא את אותה היצירה עצמה ברמות שונות ובגילים שונים.

נוסף על קריאה צמודה ביצירות מאת זרחי, הספר מאפשר לקוראים לפגוש את האישה שמאחריהן, באמצעות ראיונות שהתקיימו עם נורית זרחי במהלך כתיבתו.

  • ספר מודפס
    $23
    $26
הנחת אתר ספר מודפס
$26 $23
הוספה לסל