מבצע חורף - הנחות על מבחר ספרים, כעת באזור המבצעים.
>להיות רופא בעידן הבערות מרצון
מידע נוסף
מו"ל:
שנה:
2017
דאנאקוד:
45-431052
ISBN:
978-965-7759-34-9
עמודים:
237
שפה:
משקל:
450 גר'
כריכה:
רכה
סדרה:

להיות רופא בעידן הבערות מרצון

תקציר

לצד הרצון לדעת רובץ תמיד גם הרצון שלא לדעת. לכל גילוי מדעי או רוחני יש, בעיקר בתחילת דרכו, מתנגדים המסרבים להכיר בו. לא רק המגלים הגדולים, כקופרניקוס והתיאוריה בדבר תנועתו של כדור הארץ וכוכבי הלכת סביב השמש או ויליאם הארווי וגילויו של מחזור הדם, זכו לדורות של שוללים וספקנים, אלא גם חוקרים בני זמננו שגילו דברים מהותיים וגורליים על אודות המחלות הנפוצות ביותר. ולא רק הכנסייה או דוקטרינות עתיקות עוצרות את הידע בדרכו אל הפרקטיקה הרפואית, אלא גם אינטרסים כלכליים, פוליטיים ויצרי תחרות קטנוניים.

היום, כשהמידע על המחלות ודרכי ריפוין המקובלות אינו חסוי עוד בשיח הרפואי המסורתי, והוא גלוי ונגיש ברשת המקוונת וכל אחד יכול ללומדו, צומחות סביבו דרכים חדשות להסתירו, לעוותו; דרכים שבני מוזס מכנה "בערות מרצון". חרושת של אמונות וידיעות לכאורה הנוצרות דווקא היום, בתוך הרשת, סביב הנושאים הבוערים של הבריאות והמחלה: לחץ הדם, מחלות נפש, טרשת העורקים, השמנה ורזון, סוכרת, אלצהיימר, הומיאופתיה ועוד.

בשורה של רשימות מבריקות וקולחות מציע פרופ' בני מוזס, רופא פנימי מומחה ומבקר תרבות נועז, מבטים חדשים בחיינו סביב הבריאות וחרדותיה. מוזס פורש בפנינו תמונת ענק של הרפואה במאות השנים האחרונות, ומתמקד בתוכה בעשרים נושאים בוערים. הוא מפרק בקלות הרים של דעות קדומות, נוגע בפקעת הקשרים שבין פחדים, אינטרסים, אמונות וחרדות, תוך קשב דרוך למצבו של האדם העכשווי – קשב רווי חמלה וחוכמה.  (אריאל הירשפלד)

להיות רופא בעידן הבערות מרצון הוא ראשון בסדרה גשרים, סדרת בעריכת פרופ' אריאל הירשפלד העוסקת בעיון בתרבות על כל פניה ונועדת לקהל שוחרי התרבות כולו. 

ביקורות ועוד

"אין ספק שספרו של מוזס ראוי לשמש בבית הספר לרפואה להוראת שיטות סקר וביקורת בעידן הבערות מרצון. קראתי אותו בנשימה אחת כמו ספר מתח מרתק הן בשל הנושאים החשובים הנוגעים לכל אחד והן בשל הכתיבה הקולחת."מגמות, 52, כרך 2, מאת: פרופ' יואל דונחין, ינואר 2018 
THE MARKER, "למה אסור לחפש בגוגל מידע על מחלות - וכמה אנשים באמת צריכים להיות בבית חולים", מאת: רוני לינדר-גנץ, רותם שטרקמן, אוקטובר 2017
הבלוג של ד"ר אריה קיזל, נובמבר 2017
News1, עידן הבערות, אוקטובר 2017
רדיו 103 FM, ורדה רזיאל ז'קונט בראיון עם ד"ר בינמין מוזס, ספטמבר 2017
סלונה, קרין מילשטיין, ינואר 2018
תפוז, "על החיים ומה שביניהם", סקירות מרתקות על ספרים, ספטמבר 2017
נוריתה, שניר פלג, ספטמבר 2017
נוריתה, סיגי קדוש, ספטמבר 2017
מודיעין news, אוגוסט 2017 
סקירות על ספרים, אתי סרוסי, אוגוסט 2017
טקסט, אוגוסט 2017
נוריתה, מבט אל ספרים וספרות בגובה העיניים, אוגוסט 2017
קורא בספרים, מגזין ספרות, אוגוסט 2017
SPOT IT, המלצה על ספרים, אוגוסט 2017 
קפה דמרקר, ריקי ברוך, אוגוסט 2017
גלית מספרת, גלית נתן, אוגוסט 2017