מבצע חורף - הנחות על מבחר ספרים, כעת באזור המבצעים.
>סליחה איך מגיעים מכאן
מידע נוסף
שנה:
2010
דאנאקוד:
45-002137
ISBN:
978-965-540-151-6
עמודים:
226
שפה:
משקל:
300 גר'
כריכה:
רכה

סליחה איך מגיעים מכאן

תקציר
"...עד הצהריים ישנתי. העור שלי עדיין ספוג בריח שלה. שינה נעימה ישנתי. היא בעבודה ותחזור רק בעוד שעתיים. מספיק זמן לסיבוב שקיעה קליל ורגוע ולהכנת ארוחת ערב. חבשתי כובע, כפפות היו לי בכיס המעיל, וככה, במכנסי הטרנינג ובגרביים יצאתי מהחלון החוצה. התרוממות קלה וריחוף מפותל החוצה ולמעלה. נזהר מקצה המרזב שבולט מפינת הגג. פעם נתפס בו הצעיף ולרגע מבהיל נמצאתי קשור בצווארי לגג כשהרגליים מתנופפות אל על. היה מביך. רצועה, קולר ויצור מתנפנף, נחנק ומפרפר חסר ישע. אבל למדתי מזה לא למהר כשיוצאים. או בניסוח אחר: מה שמתעלמים ממנו במוקדם או במאוחר יאחז בצווארך." 

פרקים שכל אחד מהם הוא סיפור בפני עצמו, נרקמים יחד לסוג חדש של רומן אוטוביוגרפי, שיש בו מסע מן החיים אל המוות ובחזרה. שכונת פלורנטין התל אביבית הופכת למיקרוקוסמוס שההתרחשות בו נעה מן היומיומי המציאותי למופלא ולסוריאליסטי, משוכני מדרכות למלאכים מבקרים במרפסת. בתוך ההוויה העירונית העכשווית נטועות במפתיע, אך בטבעיות גמורה, אפיזודות מעיירה יהודית בדויה, היוצרות קוקטייל עברי עז ולא-צפוי, דרום תל אביב – מזרח אירופה, ועל הכל נסוך מבט מלא הומור וחמלה, שיש בו גם התרסה נגד העריצות הקפיטליסטית וערעור של המובן מאליו.
ביקורות ועוד
"אחד הספרים החשובים שראו אור בעברית בשנה החולפת." - יוני לבנה, ידיעות אחרונות
"יצירה ספרותית של ממש, בעלת משקל של רומן עב כרס... מקצב מדויק, שרשרת נפלאה ומרתקת שלא מפסיקה להפתיע ולרגש." - שירי צור, הארץ - ספרים
"חגיגה לספרות העברית!" - נעמי טפילוב, בננות
  • ספר מודפס
    $23
    $26
הנחת אתר ספר מודפס
$26 $23
הוספה לסל