מרצה וחוקר בחוג
למוזיקולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. שטח המחייה המקצועי שלו הוא ניתוח
מבני של המוזיקה המערבית הטונאלית, תוך דיון בסוגיות התיאורטיות הנלוות לשיטות
הניתוח ובעיקר לשיטת שנקר. ערק זמנית משדות המחקר הקלאסיים לטובת כמה הרפתקאות
מחקריות בתחום המוזיקה הפופולרית. ספרו "הביטלס: שבע השנים הטובות"
ראה אור בהוצאת 'מאגנס' עם תום האלף הקודם וספרו על המוזיקה של סשה ארגוב, יצא
לאור במוסד ביאליק עם פרוס האלף הנוכחי. לשם חקר שיריו של ארגוב העמיד
וגנר שיטה סדורה לבדיקת יחסי מילה וצליל סביב הגורם הפרוזודי. כעת הוא שרוי
בעיצומו של חקר המוזיקה בעיניי הסיפורת – כיצד מיוצגת מוזיקה (אמיתית או
פיקטיבית) בטקסט ספרותי וכיצד ייצוגיה מתפקדים בעיצוב העלילה. ספרו "מוזיקה
קטלנית: המוזיקה בעיני הסיפורת" יצא לאור בהוצאת מאגנס במהרה בימינו. |